Els veïns del barri de la Granja que disposen de biomassa per l’aigua calenta i calefacció de les seves llars han vist encarit el darrer rebut, el corresponent als mesos de novembre i desembre del 2020, per culpa d’un error de l’empresa que gestiona aquest servei a l’hora de comptabilitzar el preu per kilowatt d’aigua consumida.

En concret, en comptes de cobrar el consum de cada client a 0,05710 euros per kilowatt s’ha comptabilitzat a 0,080 euros, cosa que ha fet incrementar la factura de la biomassa.

Fonts de l’empresa Veolia que és qui té la concessió per explotar aquest servei han indicat que entre dilluns i dimarts els clients rebran una carta explicant l’error i se’ls oferirà dues possibilitats per a solucionar-ho. D’una banda retornar el rebut sense cap cost i fer una nova factura amb el preu correcte per kilowatt consumit, o bé demanar que la diferència dels diners pagats de més es resti a la propera factura.

El preu del servei de la biomassa el fixa el plenari l’Ajuntament de Molins de Rei. Des de l’any 2015 que es va adjudicar la seva explotació a Veolia, el cost per kilowatt consumit no s’ha modificat.

Redacció

Comunicat de l’Ajuntament de Molins de Rei

Molins de Rei, 12 de febrer de 2021

Des de l’Ajuntament de Molins de Rei volem informar d’una errada en la facturació del servei de biomassa a la factura que els veïns i veïnes usuàries han rebut el mes de gener i que correspon  als consums dels mesos de novembre i desembre.

Després de posar-nos en contacte amb l’empresa concessionària, ens han comunicat que ha estat una errada en la facturació automàtica, en concret  es tracta d’una errada en el import del terme variable. I tot i que per iniciativa pròpia l’empresa ja ha enviat un SMS als usuaris dels que disposava el núm. de telèfon,  se’ls ha demanat una acció comunicativa directe a tots els usuaris informant-los del sistema per regularitzar la situació creada.

Així  doncs,  amb l’objectiu de posar solució de manera immediata a aquesta equivocació, es recalcularà de la manera correcte la facturació i la compensació de l’import cobrat incorrectament es pot realitzar seguint aquest criteri: 

  1. Els afectats i afectades poden  retornar el rebut i se li girarà un altre rebut amb l’import correcte.
  2. O poden esperar i a la propera factura, si no han  retornat el rebut en qüestió, d’ofici se’ls descomptarà l’import cobrat erròniament.

Finalment, constatar que es tracta d’una errada i que aquells molinencs i molinenques que hagin patit aquest error han d’estar tranquils i segurs de que en breu serà solucionat.