Nota de premsa de Molins de Rei ¿Seras Su Voz?

L’entitat animalista vegana antiespecista Molins de rei ¿Seras Su voz?, hem entrat recentment per registre a l’Ajuntament de la vila, la sol·licitud per a obtenir el permís a fi de:

1- Fer efectiva la penjada de la bandera vegana antiespecista que representa al col·lectiu que lluita per la defensa dels i les oprimides no humanes sense veu, durant el dia mundial del veganisme que s’escau l’1 de novembre, a més d’una pancarta reivindicativa d’aquesta lluita, que portaria la següent inscripció:

1 NOV. DIA DEL VEGANISME. PROU EXPLOTACIÓ ANIMAL. DRETS I LLIBERTAT PER A TOTES.

2- Donat que la necessitat de fer publiques les accions informatives, reivindicatives, dels col·lectius vulnerables i que pateixen el fet que els seus drets i llibertats són menystinguts, obviats o negats per part de la societat i de la mateixa classe política, esta portant a diferents d’aquests col·lectius a buscar el suport actiu de les institucions polítiques en forma d’accions simbòliques com ara penjar la bandera o símbol del col·lectiu a la façana de la Casa de la vila, o programar activitats reivindicatives, informatives o fins i tot lúdic festives per tal de donar visibilitat als col·lectius així com sobretot a l’essència de les seves legítimes reivindicacions, i tenint en consideració que habitualment es pengen pancartes i banderes de diferents col·lectius que reclamen els seus legítims drets, i donat també que des de l’àmbit polític municipal, durant el ple del mes de juny, la totalitat del consistori va votar a favor de desobeir la prohibició i sentència del tribunal suprem de penjar banderes no oficials a fi de poder penjar la bandera del col·lectiu LGTBI.

3- Volem ser molt clares, pel que fa a la nostra proposta, la nostra demanda.

Es parla molt, tant entre la societat, com en el si dels col·lectius o fins i tot en l’àmbit polític de fer canvis i transformar aquest tipus de societat patriarcal que empra la força, la violència, el supremacisme i la discriminació envers les diferents o les més febles, que generalment ja són uns col·lectius que arrosseguen el seu estigma de discriminació i opressió des de fa molt de temps.

Centrades exclusivament en els col·lectius vulnerables humans:

El sexisme, el racisme, la discriminació LGTBI, la discriminació capacitista que perjudica el col·lectiu de persones amb diversitats funcionals, la discriminació classista que discrimina per pertànyer a una classe social o estar en una situació de vulnerabilitat econòmica, i altres, se centren en les discriminacions que pateixen els col·lectius oprimits o discriminats humans.

4- Col·lectius vulnerables, oprimits i discriminats no humans:

En aquest moment i al llarg de la història, els animals han sigut el col·lectiu més oprimit i maltractat, tant pel que fa a la intensitat del maltractament, com en el referent a la quantitat d’individus oprimits, explotats maltractats i massacrats.
Se’ls ha vingut a utilitzar com a matèria primera (carn, pell, plomes, llana, ossos, etc.) patint i morint a granges i escorxadors, com a mitja de transport o motor de tracció i eina de càrrega, se’ls ha utilitzat i se’ls segueix utilitzant com a “entreteniment” en zoos, circs, curses de braus, cacera, pesca (alguns ho consideren un esport), correbous, tres tombs, hípiques, tir al colom, cria i venda de “mascotes”, experiments “científics” per la medicina, i per la indústria de la cosmètica o els productes de neteja, tabac o medicaments, la indústria armamentística, la carrera espacial i un llarg llistat mes d’activitats que atempten contra els seus drets més bàsics, privant-los dels mateixos com ara un dels mes bàsics drets com és la llibertat, abocant-los i condemnant-los a terribles patiments psico-físics i la mort.

5- La nostra societat i la manca d’ètica, respecte, consideració i sensibilitat envers aquest col·lectiu vulnerable.

Una societat patriarcal és una societat que utilitza l’opressió, la força, la violència, l’explotació, l’abús, la violació pel seu propi benefici.

Tots aquests factors es donen en el tracte i la consideració que tenim envers els animals en la nostra societat, emprant-los com a esclaus per a satisfer els nostres capricis o les nostres ansies d’acumular diners.

A aquesta societat, tant als individus com a les elits i estructures soci polític econòmiques no els interessa reconèixer que els animals tenen drets, perquè això implicaria haver de posar-los al mateix nivell que als humans i d’aquesta manera la seva injusta, salvatge, inhumana i cruel explotació no seria de cap manera justificable.

Això justament ha estat el que ha succeït amb els col·lectius oprimits humans com ara els humans d’altres races o les dones.

Se’ls ha mantingut sota mínims pel que fa a drets i respecte, considerant-los éssers inferiors, per tal de poder fer amb ells i elles el que és vulgues i resultes de més profit pels interessos del capital o la “tradició” patriarcal.

6- Si anem a l’arrel de totes les opressions i de totes les reivindicacions, totes tenen la mateixa arrel.

Si quan analitzem, comparem o parlem sobre les opressions i les lluites de reivindicació de drets i llibertats, el teu punt de vista és que “no es pot comparar a un animal amb un humà”, aquí ja trobem i tenim detectat el punt on per causa de la teva confusió de termes o potser degut a uns interessos personals, econòmics o polítics, no et permeten entendre o voler entendre el fons de la qüestió.

7- La responsabilitat de la classe política.

Mentre estigui a les nostres mans la possibilitat de deixar d’oprimir o d’ajudar a fer que aquestes opressions i discriminacions s’aturin i finalment decidim no fer res al respecte, podem considerar-nos còmplices d’aquestes.

De fet és una situació molt patriarcal, dominant i opressora, la posició d’un govern que te la força i el poder per decidir deixar d’oprimir i no ho fa, o que discrimina entre unes víctimes i unes altres considerant a unes dignes del seu ajut i a unes altres les condemna a seguir sent vulnerades arran d’un arbitrari i discriminatori sistema de creences i interessos. (sempre s’ha fet així… si canvio aquesta “tradició” potser perdre vots… Els animals només són animals i serveixen per explotar-los… Els que organitzen tal o qual activitat amb ús d’animals són la família tal o qual i són amics de tota la vida de la família, etc.)

En aquest cas es produiria una discriminació per pertànyer a una altra espècie, equiparable a la discriminació per pertànyer a una altra raça, sexe, orientació sexual, gènere, etc., tot sustentat per una concepció antropocèntrica i supremacista humana de l’existència.

¿És o hauria de ser responsabilitat d’un govern el fet de donar exemple i promoure actituds i polítiques que promoguin i defensin els drets i les llibertats dels més febles, dels oprimits, i de revertir situacions de vulneració envers aquests col·lectius sense fer discriminacions per qüestions de sexe, raça, gènere, classe social, edat, diversitat funcional o espècie?

Nosaltres i la major part de la societat creiem que si, i és per aquest motiu que demanem i exigim que els animals no humans siguin tinguts en consideració i respectats com a subjectes de dret, i que les reivindicacions públiques que fan referència a la seva situació de vulnerabilitat siguin respectades i promogudes com ho són la dels grups i col·lectius humans en situació de vulnerabilitat.

Val a dir que la petició per a la celebració del dia del veganisme mitjançant la penjada de la bandera vegana i la pancarta reivindicativa i commemorativa s’ha fet per dues vies:

A/ La primera és mitjançant aquesta instància per les raons abans esmentades.

B/ La segona via que em empleat és que la petició per a la celebració del dia del veganisme mitjançant la penjada de la bandera vegana i la pancarta reivindicativa i commemorativa la facin les formacions polítiques que treballen a la vila i disposen de representació al ple, mogudes per una sincera motivació d’afavorir la justícia social per tots els col·lectius, inclòs el col·lectiu dels animals com a éssers sensibles i subjectes de dret.

Esperem que la resposta per part del govern municipal a les nostres demandes sigui respectuosa amb els drets i les necessitats del col·lectiu que representem i defensem.