Notícia de l’Associació empresarial de l’Hospitalet i Baix Llobregat (AEBALL)

AEBALL impulsa la campanya #persianesobertesalbaix per incentivar el comerç i la restauració local

AEBALL, la resta d’agents socials del territori i el Consell Comarcal del Baix Llobregat impulsen la campanya #persianesobertesalbaix per donar suport al comerç i a la restauració local i ajudar-los a superar amb èxit la crisi de la COVID-19.

El comerç local i de proximitat és un dels actius essencials del Baix Llobregat, amb una població ocupada directament del 24,4%, o 77.208 persones el primer trimestre del 2020. Les empreses dedicades a aquest sector, sense incloure els autònoms, representen el 33% de les empreses del Baix Llobregat i superen la mitjana catalana. Tanmateix, el comerç al detall té un 60% de nous contractes enregistrats per dones. Més enllà de les xifres, el comerç local potencia l’economia de proximitat, genera llocs de feina i dóna personalitat, sociabilitat i equilibri a les viles, pobles i ciutats.

La vida als carrers i les persianes obertes formen part de la forma de ser i de viure dels habitants de la comarca, en una quotidianitat alterada recentment amb la declaració de l’estat d’alarma a conseqüència de la pandèmia provocada per la Covid-19. El confinament, un exercici de responsabilitat, ha buidat els carrers durant moltes setmanes i, amb un gran sacrifici, ha fet abaixar moltes persianes. Aquesta és una imatge que cap ciutat vol tornar a veure als seus carrers.

A la comarca, cal tenir present que qualsevol recuperació d’una certa normalitat passa perquè el comerç, la hostaleria i els restauradors puguin aixecar la persiana amb força. En els primers compassos de les fases de desescalada, són una part fonamental del teixit productiu i econòmic de les ciutats en la reactivació, no només en termes de llocs de treball i generació d’activitat econòmica sinó també de la quotidianitat, posant en relleu els productes locals, arrelats i amb personalitat.

La primera iniciativa de la Guia de mesures d’acord amb la proposta dels agents socials i econòmics per a la reactivació social i econòmica, publicada el passat mes de maig, situa aquest sector com a primordial i com a destinatari de mesures, accions i propostes que l’impulsin, facilitin la seva transformació digital i acompanyin a les persones que hi ha darrere, protagonistes amb noms i cognoms que ara més que mai necessiten un missatge esperançador i una celebració de la sort de comptar amb la proximitat.

De camí cap a les diferents fases de desconfinament i amb els establiments presents de nou malgrat les restriccions, la proximitat requereix la implicació de totes i tots en la sortida d’aquesta crisi. Ara, oberts de nou, és el moment de donar suport al comerç i a la restauració local.

Enllaç a la notícia:

http://www.aeball.net/noticiero3.asp?id=8024