aliraweb

Nota de premsa de l’Ajuntament de Molins de Rei

Més de 25.000 persones han accedit a la versió online de la Fira de la Candelera que va tenir lloc entre el 29 de gener i el 7 de febrer. La pàgina web de la Fira i les plataformes on es van desenvolupar les activitats van acumular un tràfic que supera les 115.000 pàgines visitades. La bona acollida també es va fer notar a les diferents activitats, a les campanyes de promoció, a les vendes dels estands i en el seguiment a través de les diferents xarxes socials.

La 170ª edició de la Fira de la Candelera presenta unes bones xifres de participació tenint en compte que es va celebrar en un format inèdit fins ara. En total van passar per la fira virtual més de 25.000 persones, i tots els indicadors mostren un creixement i una alta satisfacció per part dels visitants.

Les visites han vingut principalment de Barcelona (42%), Molins de Rei (31,6%) i l’Hospitalet (5%). Però un 1,5% de les visites procedien de l’estranger. Se n’han registrat 49 d’Estats Units, 20 de la Xina, 16 de França, i fins i tot de Corea del Sud i dels Emirats Àrabs Units.

A nivell d’activitats, el pregó d’enguany ha estat el més vist de la història de la Fira. L’emissió en directe o posteriorment en diferit a Youtube ha arribat a gairebé 1.800 persones, cinc vegades més que en qualsevol altra edició. Les activitats de l’àmbit empresarial van atreure a 150 professionals, i les jornades agràries a un centenar.

La vessant gastronòmica i d’alimentació també ha aconseguit molt bones xifres, amb més de 4.300 visualitzacions o participacions en els diferents tallers, tastos i sessions de cuina. Precisament, les sessions de cuina (esmorzar de traginers, coradella innovadora, recepta amb Carles Gaig i curiositats sobre el vi i la tòfona) han estat algunes de les activitats que han despertat més interès, acumulant més de 3.700 visualitzacions.  

I respecte als tastets musicals i teatrals també superen les 750 visualitzacions a Youtube. Els 20 vídeos de la fira d’entitats han aconseguit gairebé 1.20 visualitzacions.

Pel que fa a les xarxes socials, mitjançant les diferents publicacions i campanyes, s’ha arribat fins a 173.136 persones, que han vist alguna publicació. Més de 4.000 han generat algun tipus d’interacció amb els perfils de la Candelera, més enllà de visualitzar-ne el contingut. Instagram, Youtube i Facebook per aquest ordre, han estat els canals socials preferits dels visitants. 

Bona acollida comercial

Durant els dies de la Fira, les diferents entitats de comerç de la vila han realitzat campanyes de promoció en les que es regalava una copa commemorativa de la Fira de Vins. L’èxit de les iniciatives ha provocat que les copes disponibles s’hagin esgotat ràpidament i que s’hagi hagut de prorrogar la promoció.

Finalment, els estands comercials que han participat a la Fira Virtual també han mostrat la seva satisfacció per les vendes, tot i que no són comparables a les de cap edició presencial. Les dades mostren que des de la pàgina web s’han adreçat 4.473 clicks als seus estands virtuals. Per ordre de preferència han obtingut més clicks alimentació (1.000), artesania (997), planter (813) i vins (342).

Un nou canal, un nou camí

L’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, ha fet una lectura molt positiva de les xifres. “El balanç de la 170ª edició de la Fira ha de ser, ateses les circumstàncies, necessàriament positiu: hem fet la Fira, ha estat segura i hem innovat provant nous formats i canals”, ha comentat. Això sí, per l’alcalde, “la Fira de la Candelera ha de tornar a omplir els carrers i places de la vila amb activitat econòmica, cultural i social de seguida que pugui”.

El primer tinent d’alcalde i regidor de la Fira, Ramon Sànchez, ha aprofundit en la reflexió sobre el format online, assegurant que pot ser una alternativa molt interessant per complementar la fira presencial i per atendre contingències climatològiques o sanitàries”. A més, el regidor ha subratllat que a partir d’ara “la Fira haurà d’apostar per l’omnicanalitat –igual que els comerç, la desestacionalització, i l’ampliació del seu radi d’influència”. “Tenim nous canals per abordar nous públic i nous mercats durant més temps”, ha conclòs.