Notícia de Ràdio Molins de Rei

Una part del veïnatge ha manifestat el seu malestar pel soroll, les vibracions i les molèsties que ocasiona el pas de combois mercants per la vila

Des del passat dissabte, 25 de juliol, que ADIF i Renfe han iniciat obres simultànies a diferents punts de la xarxa ferroviària que provoquen diverses afectacions, tant en el transport de viatgers, com al de mercaderies. Les actuacions i les seves afectacions derivades s’allargaran fins el 15 de novembre.

Aquestes remodelacions i arranjaments obliguen a fer circular tot el trànsit ferroviari de mercaderies per la línia de la costa (Vilanova, Sitges, etc), desviar-se a la bifurcació de La Gornal fins a l’estació de L’Hospitalet i continuar cap a Molins de Rei, i viceversa en els recorreguts direcció sud. Fins ara, tots aquests trens passaven per Sant Sadurní d’Anoia, fins a Castellbisbal i pujaven per Rubí, sense passar per Molins de Rei.

Mapa ferroviari amb el tram tallat i el recorregut alternatiu // Ràdio Molins de Rei

Les obres que provoquen aquests desviaments són l’adaptació del tram Castellbisbal – Martorell – Nus de Vila-seca a l’ample internacional, actuació que permetrà a Espanya connectar-se amb la xarxa europea ferroviària pels seus amples de via diferents; l’ampliació de l’alçada del túnel de Martorell per adaptar-lo a la normativa europea de seguretat; l’habilitació de l’antic túnel de Castellbisbal, que ara estava sense servei i que acabarà connectant l’estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, prop de Martorell, i finalment el muntatge del tercer carril entre Martorell i el Nus de Vilaseca.

Un comboi format per dues locomotores de mercaderies aturat a l’estació de Molins de Rei // Ràdio Molins de Rei

Primeres queixes dels veïns

No han passat ni tres dies, i la constant circulació de trens de mercaderies, amb el soroll i vibracions que provoquen, ja ha estat motiu de diverses queixes del veïnatge, a les xarxes socials. Tot i això, des d’ADIF reconeixen que aquests dies el pas de convois de mercaderies és inferior a l’habitual, ja que estem en període de vacances, durant un dia normal poden arribar a circular uns 60 trens mercantils. Fonts d’ADIF lamenten les molèsties ocasionades, però reconeixen que no hi ha cap alternativa per desviar els trens, ja que no poden circular pel tram tallat i aquest és l’únic recorregut possible, perquè el ramal que passa per l’altra banda del riu, paral·lel a les vies de l’ave, està reservat per entrades i sortides del port.

Pel que fa a l’utilització del xiulet dels trens, una altra de les queixes dels veïns, sobretot en hores de descans nocturn, des d’ADIF expliquen que l’ús del xiulet de les locomotores és obligatori sempre que hi hagi personal treballant a les vies o el maquinista detecti qualsevol situació de risc i necessiti advertir de la presència del tren.

Enllaç a la web de Ràdio Molins de Rei:

https://www.radiomolinsderei.cat/news/id/radiomolinsderei_news_208